Facebook RSS Feed
 

Windows CE Uygulaması Geliştirmek

Windows Embedded CE için uygulama geliştirmek ile masaüstü uygulamalarını geliştirmek çoğu alanda benzerlik gösterir. Fakat ilerleyen aşamalarda - mesela veritabanı işlemlerinde - farklı aşamalarla karşılaşacağız. Windows CE uygulamalarını geliştirme makinemizde hazırlayıp, çalıştırmak için hedef makineye deploy etmemiz gerekiyor. Elinizde embedded bilgisayar bulunmuyorsa, emulatör kullanarak da uygulamamızı geliştirebiliriz.

1. Aşama: Visual Studio ile Proje Oluşturalım

Windows CE üzerinde native Win 32 ve .NET Compact Framework uygulamaları çalıştırabiliriz. İlk adımımızı atmak üzere Visual Studio 2008'den yeni bir proje açalım. Visual C# altından Smart Device'ı seçelim ve Templates bölümünden bir Smart Device Project oluşturalım.

-

OK ile devam ettiğimizde hangi platform için ne tür bir proje oluşturmak istediğimizi soran bir pencere ile karşılaşacağız.

-

Target Platform olarak Windows CE seçelim ve Templates seçimimizi Device Application olarak belirleyip OK ile devam edelim. Karşımıza Windows 95'i andıran bir form çıkacak. Moralimizi bozmadan devam ediyoruz. Windows CE 6.0 R3 ile Silverlight desteğinin gelmesi ile derin bir oh çekerek ikinci aşamaya geçmeye hazır hale geliyoruz.

2. Aşama: Hedef Bilgisayarı Hazırlayalım

Visıal Studio ile embedded bilgisayarımızın haberleşebilmesi için, Windows CE üzerine CoreCon Connectivity Framework dosyalarını kopyalamamız gerekiyor. Bunun için Visual Studio kurulu bilgisayarımızdaki "C:\Program Files (x86)\Common Files\microsoft shared\CoreCon\1.0\Target\wce400" klasöründen işlemci modelimizin alt klasörüne inerek (genellikle x86) buradaki 6 dosyayı embedded bilgisayarımızın Windows klasörüne kopyalayalım.

  • Clientshutdown.exe
  • ConmanClient2.exe
  • CMAccept.exe
  • eDbgTL.dll
  • TcpConnectionA.dll
  • DeviceAgentTransport.dll

Embedded bilgisayarı ethernet kablosuyla bilgisayarımıza yada ağa bağlayalım. Daha sonra embedded bilgisayarımızın Start menüsünden Run'a gelip "cmd" yazalım ve açılan komut satırı penceresinden "ipconfig" yazarak IP adresimizi öğrenelim.

-

Bu aşamada son olarak, yukarıda öğrendiğimiz IP adresini Visual Studio'da gerekli yere yazarak ayarlarımızı tamamlamış olacağız. Visual Studio penceresinde Tools menüsünden Options penceresini açalım.

-

Daha sonra Device Tools'dan Devices'a tıklayarak, sağdaki panelden Windows CE'yi seçelim. Embedded bilgisayarınızla birlikte gelen kurulum dosyaları arasında bir SDK yüklediyseniz, cihazınız "Show devices for platform" listesinde yer alacaktır, yüklediğiniz device'ı seçebilirsiniz. Seçimi yaptıktan sonra Properties'e tıklayarak geliştirdiğimiz uygulamaların kurulacağı konumu belirliyoruz. Default output ayarı özel bir amacınız yoksa Program Files'da kalsın. Transport'dan TCP Connect Transport'u seçerek Configure'a tıklayalım ve az önce öğrendiğimiz embedded bilgisayarımızın IP adresini yazalım. Tüm pencereleri kaydederek çıktığımızda Visual Studio ile embedded bilgisayarımız arasındaki bağlantı ayarlarını tamamlamış olacağız.

Visual Studio'da Tools > Connect to Device menüsünden Windows CE'yi (yada seçtiğiniz platformu) seçerek bağlantı testini yapabilirsiniz.

3. Aşama: Uygulamamızı Çalıştıralım

En kolay ve zevkli kısıma geldik. Bu aşamada yapmamız gereken yalnızca F5 tuşuna basmak. Kısa süre sonra uygulamamızın embedded bilgisayarda çalıştığını göreceksiniz. Eğer embedded bilgisayarımızda .NET Compact Framework yüklü değilse, uygulamamızı ilk deploy ettiğimizde sesini soluğunu çıkarmadan kısa sürede yüklenecektir. Debug işlemini durdurduğumuzda uygulamamız embedded bilgisayarda kapanacaktır. Yeniden debug yaparak yada Windows CE'deki Program Files içinden uygulamamızı bularak tekrardan çalıştırabiliriz. (Bu şekilde uygulamamız Release modunda değil, Debug modunda çalışacaktır.)

-




 
Hoşgeldiniz!
Son güncelleme: 25.12.2016
-
Yeni Teknik Yazılar
Latte Panda İncelemesi
Turta IoT HAT İncelemesi
USB Gamepad Kullanımı
GPIO Kullanımı
VEML6075 UV Sensör Kullan...
-
İlgili Gruplar
.NET MF ve Gadgeteer FB Grubu
İst. IoT & Wearables Meet-up
-
 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.Copyright © 1999 - 2017, Umut Erkal. Bu materyal, "Creative Commons Public Licence" ile sunulmuştur.
Kaynak göstererek ve ücretsiz olarak, aynı şartlar altında paylaşabilir ve kullanabilirsiniz. | Kullanım Sözleşmesi