Facebook RSS Feed
 
Kinect & Leap Motion: Kinect 101: Kinect'i Tanıyalım
Tarih: 11.07.2012, Platform: -, IDE: -, Level: 100



Kinect for Windows, Xbox için geliştirilen Kinect'in masaüstü uygulamalara göre optimize edilmiş modelidir. Renkli kamera görüntüsü, derinlik bilgisi ve algıladığı iskelet yapısını bilgisayara iletir. Üzerindeki mikrofon dizisi ile ses yönünü de belirleyebilir.

Kinect'in Yapısı

Kinect'in üzerinde 3 tane göz, 4 mikrofon ve dikey hareket mekanizması bulunuyor.

-

Soldaki göz, sensörün baktığı yöne doğru lazer taraması yapar. Sağdaki göz ise lazerlerin objeye çarpıp geri dönme hızını hesaplayarak 640 x 480 nokta için mesafe bilgisi verir. Ortadaki göz 1280 x 960 çözünürlüğünde bir RGB fotoğraf makinesidir. (Kamera değil.) Çözünürlüğe bağlı olarak saniyede 12 ile 30 arasında fotoğraf çekerek uygulamamıza iletir.

Kinect'in alt kısmındaki ızgaralı bölüme yere bakan 4 mikrofon yerleştirilmiş. Bu mikrofonlar en iyi ses kalitesini yakalamak ve sesin geldiği açıyı belirlemek için Kinect'in altına mesafeli olarak dizilmiş ve cihaza geniş şeklini vermiş.

Sensöre dikey hareket yeteneği kazandıran mekanizma, basit bir DC motordan oluşuyor. Yazılım aracılığıyla Kinect'i +/- 27 derece hareket ettirebiliyor. Kinect'in içerisindeki ivme sensörü, yerçekiminin uyguladığı kuvveti ölçerek sensörün anlık duruş açısını belirliyor. Bu sayede eğimli yüzeylerde bile Kinect'in istenilen açıya bakması sağlanabiliyor.

Çalışma Mantığı

Kinect, yakaladığı görüntü ve iskelet verisini eventler içerisinde bizlerle paylaşıyor. Bu eventler:

- ColorFrameReady: Çözünürlüğe bağlı saniyede 12 ile 30 arasında gönderilen RGB görüntü.
- DepthFrameReady: Saniyede 30 kez gönderilen, her piksel için derinlik verisi.
- SkeletonFrameReady: Saniyede 30'a kadar gönderilen iskelet pozisyon ve açı verisi.

Bu verileri almak için, uygulamamız içerisinde kullanılacak özellikleri belirleyerek Kinect'in sürekli event oluşturmasını sağlıyoruz. Yukarıdaki eventlerin kullanımını sonraki yazılarımızda ele alacağız.

Xbox ve Windows Kinect'lerinin Farkı

Her ne kadar temel yapıları aynı da olsa, Xbox ve Windows için tasarlanan Kinect modelleri arasında bazı farklar bulunuyor. Bu farklara göz atalım:

Çalışma Mesafesi: Xbox modeli, 1,5 ile 4 metre arasında çalışmak için tasarlandı. Windows modelinin çalışma mesafesi ise 40 cm ile 4 metre arasında, monitör üzeri kullanıma uygun tasarlanmış.

Sensör ve Lensler: Xbox ile Windows modelinde kullanılan sensör ve lensler farklıdır. RGB Sensör çözünürlüğü  Xbox modelinde 1280 x 1024 iken, Windows modelinde 1280 x 960 piksel olarak değişmiştir. Kinect for Windows'un lensi geniş açılıdır.

Yakın Mod: Xbox modeli sürekli olarak 20 eklemin pozisyonunu raporlar. Windows modelinde ise, istenirse yalnızca baş, kollar ve omuzlardan oluşan 10 nokta raporlanabilir.

LED: Kinect for Windows'un önündeki yeşil LED bilgisayara bağlı olduğu sürece yanar. Xbox modelindeki LED bilgisayara bağlıyken yanıp söner, Xbox'a bağlıyken sürekli yanar.

Tasarım: Xbox modelinin önünde "XBOX 360" yazarken, Windows modelinde "KINECT" yazar.

Kablo Boyu: Windows modelinin kablosu, Xbox modeline göre daha kısadır.

Uyumluluk: Xbox modeli Windows üzerinde yalnızca geliştirme için kullanılabilir. SDK yüklemeden, yalnızca sürücü ile çalışmaz. Son kullanıcının sürücü yükleyerek sistemi kullanabilmesi için Kinect for Windows modelini alması gerekir. Ayrıca, Kinect for Windows Xbox ile çalışmaz.

Ücret: Windows modeli, Xbox modeline göre bir miktar daha pahalıdır. Bunun nedeni, oyun konsollarının maliyetleri civarına satılıp, oyun ve içerikten kazanç getirmeleridir. Windows modelinde böyle bir kazanç olmayacağından fiyatı bir miktar yükseltilmiştir.

Kinect for Windows Özellikleri

RGB Görüntü:
- RGB 1280 x 960 piksel, saniyede 12 kare
- RGB 640 x 480, saniyede 30 kare
- Raw YUV 640 x 480, saniyede 15 kare
- YUV 640 x 480, saniyede 15 kare

Derinlik Görüntüsü:
- 640 x 480, saniyede 30 tarama
- 320 x 240, saniyede 30 tarama
- 80 x 60, saniyede 30 tarama

Görüş Açısı:
- 43° dikey, 57° yatay

Ses Özellikleri:
- 16 KHz, 24 Bit, Mono PCM (Microphone Array)
- Donanımsal akustik eko önleyici
- Donanımsal arkaplan sesi gidericisi

Uygulama Geliştirmek için Öngereksinimler

Kinect ile proje geliştirebilmek ve uygulama çalıştırmak için:
- Çift çekirdekli 2.66 Ghz işlemci
- En az 2 GB RAM
- Windows 7 yada 8 (32 yada 64 Bit) yada Windows Embedded Standard
özelliklerinde bir bilgisayara sahip olmanız gerekiyor.

Kinect uygulamaları, belirtilenden çok daha düşük işlemci hızlarında çalışabiliyor. Fakat bu uygulamaların yoğun interaktif içeriğe sahip olacağını düşünürsek, belirtilen özelliklerin altına inmemek faydalı olacaktır.

Kurulum

Öncelikle www.kinectforwindows.com adresinden Kinect SDK'yı indirip kurmanız gerekiyor. Bu kurulum ile Kinect sürücüsü, uygulama geliştirirken kullanılacak dll dosyası ve birkaç örnek uygulama kaydediliyor. Kurulumdan sonra Kinect'i bilgisayarınıza bağladığınızda sürücüleri yüklenecek ve Windows Aygıt Yöneticisi'nde yerini alacak.

-

"Microsoft Kinect" başlığı altında 4 cihaz ve "Sound, video and game controllers" başlığı altında "USB Audio Device" olmak üzere toplamda 5 cihaz sisteme yüklenir. "Kinect Camera" cihazı, uygulamalarda video kayıt cihazı yada webcam olarak kullanılamaz. Fakat, Kinect'in mikrofon dizisini ses girişi olarak kullanabilirsiniz. Mikrofon dizisi, bilgisayarınızın ses kayıt cihazları arasında "Microphone Array" olarak yerini alacaktır.

-

Kinect mikrofon dizisi üzerinden 4 kanal, 32 bit, 16 KHz ses yakalayabilirsiniz.

Gelecek yazımızda RGB görüntüye ulaşmak üzerinde duracağız...


Ek Dosya: Belirtilmemiş.
Okunma Sayısı: 4163

comments powered by Disqus
 
Hoşgeldiniz!
Son güncelleme: 25.12.2016
-
Yeni Teknik Yazılar
Latte Panda İncelemesi
Turta IoT HAT İncelemesi
USB Gamepad Kullanımı
GPIO Kullanımı
VEML6075 UV Sensör Kullan...
-
İlgili Gruplar
.NET MF ve Gadgeteer FB Grubu
İst. IoT & Wearables Meet-up
-
 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.Copyright © 1999 - 2017, Umut Erkal. Bu materyal, "Creative Commons Public Licence" ile sunulmuştur.
Kaynak göstererek ve ücretsiz olarak, aynı şartlar altında paylaşabilir ve kullanabilirsiniz. | Kullanım Sözleşmesi