Facebook RSS Feed
 
Kinect & Leap Motion: Kinect Human Interface Guidelines
Tarih: 06.11.2012, Platform: -, IDE: -, Level: -

Kinect, dijital dünya ile iletişimimizde yeni bir bakış açısı oluştururken, yazılım geliştiriciler için birtakım yeni güçlükleri de beraberinde getiriyor. Farklı hareket tarzına sahip farklı kişilerin uygulamanızı 3 boyutlu boşlukta kullanma girişimleri, sayısız hareket kombinasyonu anlamına geliyor. Bu kombinasyonların çeşitliliği, en basit hareketlerde bile yakanızı bırakmıyor...

Basit bir örnek vereyim. Kinect piyasaya çıktığı zamanlarda, Dubai Gitex fuarındaki Microsoft standı için bir uygulama geliştirmiştim. Detayları konumuz dışında kalsın, uygulama başlangıcında kullanıcıların el sallayarak kontrolü ele almaları sağlanacaktı. Uygulamanın testlerinde tanımadığımız birkaç kişiden el sallamalarını istedik. Sonuç, herkesin el sallama şeklinin farklı olduğu ve başkalarının el sallama hareketlerine "kim öyle elini sallar ki" yorumunu yapmalarıydı... Elbette Kinect ile geliştirme yaparken bu ve benzeri durumlarla karşılaşmaya devam edeceğiz. Zamanla farklı uygulamalar geliştirdikçe ve bu uygulamaları farklı kişilere kullandırdıkça, elde ettiğiniz geribildirimler çoğalacak ve kişilerin uygulamanızı nasıl kullanabileceklerini öngöreceksiniz.

Kendi deneyiminizin yanısıra, Microsoft sizi Kinect ile uygulama geliştirme serüveninizde yalnız bırakmıyor. "Human Interface Guidelines", Kinect ile bir uygulamanın nasıl geliştirilmesi gerektiğini anlatan dökümantasyonu sunuyor. Ücretsiz sunulan bu döküman, kod tarafına girmeden uygulama tasarımının nasıl olması gerektiğini anlatıyor. Bu sayede, yalnızca yazılım geliştiricilere değil, yönetim ve planlama ekiplerine de hitap ediyor.

Human Interface Guidelines'ın diğer bir katkısı da, uygulamaları belli bir standartta tasarlayabilmeniz için kılavuz olması yönünde. Siz ve diğerleri buradaki yönergeleri izledikçe hareketler standartlaşacak, kullanıcılar da farklı uygulamalara daha kısa sürede adapte olabilecekler.

Kaynak özetle şu içeriklerden oluşuyor:
- Kinect kurulumu ve konumlandırılması
- Uygulama tepkilerinin tasarımı
- Gesture detayları
- Sesli komutların kullanılması
- Farklı kontrol metodlarının birlikte kullanımı
- Uygulamanızı birden çok kişi için tasarlamak

Kinect for Windows Human Interface Guidelines'ı http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=247735 adresinden PDF biçiminde indirebilirsiniz.


Ek Dosya: Belirtilmemiş.
Okunma Sayısı: 2127

comments powered by Disqus
 
Hoşgeldiniz!
Son güncelleme: 25.12.2016
-
Yeni Teknik Yazılar
Latte Panda İncelemesi
Turta IoT HAT İncelemesi
USB Gamepad Kullanımı
GPIO Kullanımı
VEML6075 UV Sensör Kullan...
-
İlgili Gruplar
.NET MF ve Gadgeteer FB Grubu
İst. IoT & Wearables Meet-up
-
 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.Copyright © 1999 - 2017, Umut Erkal. Bu materyal, "Creative Commons Public Licence" ile sunulmuştur.
Kaynak göstererek ve ücretsiz olarak, aynı şartlar altında paylaşabilir ve kullanabilirsiniz. | Kullanım Sözleşmesi