Facebook RSS Feed
 
Kinect & Leap Motion: Kinect Studio Kullanımı
Tarih: 11.10.2012, Platform: -, IDE: -, Level: 200

Yoğunlukla Kinect uygulaması geliştirenler bilir: Kinect uygulaması geliştirmek demek, sürekli yerinizden kalkıp Kinect'e yönelmek, uygulamayı denemek ve tekrar bilgisayar başına oturmak demektir. Kinect SDK 1.5 itibariyle çile dolu bu süreçte bir yardımcımız var: "Kinect Studio". Kinect Studio ile RGB ve derinlik akışlarını kaydederek uygulamalarımızda kullanabiliyoruz...

Çalışma Prensibi

Kinect Studio'nun çalışması için Kinect'in aktif edildiği bir uygulamanın da (büyük olasılıkla geliştiriyor olduğumuz uygulamanın) çalışması gerekir. Kinect Studio'yu başlattığımızda, o an çalışan Kinect uygulamalarını listeler.

-

Bu pencereden bağlanacağımız uygulamayı seçip connect'e tıkladığımızda, Kinect Studio ile uygulama arasında bağlantı sağlanmış olur.

-

Kinect Studio uygulama ekranı, yukarıda görüldüğü gibi temelde bir timeline ve görüntü kontrol butonlarından oluşuyor. Bu pencere ile akış görüntülerini gözlemleyebilir, bunları kaydedebilir ve kaydettiğimiz veriyi herhangi bir uygulamaya tekrardan gönderebiliriz.

1. Akış Görüntüleri

Geliştirdiğimiz uygulamada Kinect'den gelen görüntüleri göstermiyorsak, fakat bu görüntülerle işlem yapıyorsak,  Kinect'in bizi nasıl gördüğünü bilmemiz işimizi kolaylaştırabilir. Böyle bir senaryoda Kinect Studio'yu kullanarak RGB ve derinlik görüntülerini ayrı pencerelerde gözlemleyebiliyoruz.

- RGB Görüntü:

Kinect Studio View menüsünden Color'ı aktif ettiğimizde renkli görüntü penceresi açılıyor.

-

Bu pencere ile renkli görüntüyü görüp yakınlaştırma ve uzaklaştırma işlemlerini yapabiliyoruz.

- Derinlik Görüntüsü:

View menüsünden Depth'i aktif ettiğimizde, Kinect'in derinlik sensörünün ürettiği görüntüyü görüyoruz. Derinlik görüntüsü, uygulamalara her bir nokta için mm uzaklığı ve player index'i olarak iletiliyor. Kinect Studio üzerinde ise farklı renk tonlarıyla gösteriliyor.

-

Bu ekranda, renkli görüntü ekranında olduğu gibi yakınlaştırma yapabiliyoruz.

- 3 Boyutlu Görüntü:

Yine View menüsü içerisinden 3D View'ı aktif ettiğimizde, Kinect Studio'nun oldukça güzel bir özelliği karşımıza çıkıyor. 3 Boyutlu görüntü penceresi, derinlik görüntüsünün 3 boyutlu simulasyonunu içeriyor. İşin en güzel yanı 3 boyutlu çizim uygulamalarında olduğu gibi görüntüyü çevirebiliyor olmamız. Bu sayede Kinect'in etrafını nasıl gördüğünü daha detaylı anlayabiliyoruz.

-

2. Kayıt

Kinect Studio'nun sağladığı diğer bir özellik de, RGB ve derinlik görüntüsünü kaydedebilmesidir. Kaydedilecek akışları seçerek record butonuna tıkladığımızda kayıt başlar.

-

Kaydedilen veri xed uzantısıyla saklanıyor. 10 Saniyelik RGB ve derinlik görüntüsü 268MB yer kaplıyor. Aynı sürede yalnızca derinlik görüntüsü ise 175MB kaplıyor. (Uzun kayıtlarda harddiskin birleştirilmiş yada SSD olması önem taşıyacaktır.)

3. Kayıttan Oynatım

Kaydettiğimiz akışları uygulamaya göndermek için, Kinect Studio uygulamaya bağlıyken xed dosyasını açarak play butonuna tıklamamız yeterli olacaktır. Bu durumda uygulamamıza Kinect'den gelen görüntü yerine kaydettiğimiz görüntü iletilir.

-

Kinect Studio'da, video oynatan bir uygulamada olduğu gibi geri / ileri sarım, tek kare ilerleme ve görüntüyü dondurma fonksiyonlarını kullanabiliyoruz.

İpucu #1: Kaydedilen verinin belirli bir kısmını oynatmak için, timeline'da istenilen alanı seçip play'e tıklayabilirsiniz. Loop butonu ile de sürekli seçilen alanın tekrar edilmesini sağlayabilirsiniz.

-

İpucu #2: Seçilen alana sağ tıklayıp Save Range As'i seçerek, bu alanı farklı bir dosyaya kaydedebilirsiniz. Bu yöntemle uzun bir kayıttan yalnızca işinize yarayacak hareketlerin olduğu bölümleri ayıklayabilirsiniz.

İpucu #3: Kaydın herhangi bir yerine sağ tıklayarak Set Suspend Point'i seçerseniz, gösterim bu noktaya gelince duracak ve tekrar play'e tıkladığınızda devam edecektir.

İndirme Bağlantısı

Kinect Studio, geliştirme sürecinde aynı hareketlerin tekrarlanacağı uygulamalarda imdadımıza yetişiyor. Kinect Studio'yu indirmek için http://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/develop/developer-downloads.aspx adresinden "Download Toolkit" bağlantısını kullanabilirsiniz.


Ek Dosya: Belirtilmemiş.
Okunma Sayısı: 1896

comments powered by Disqus
 
Hoşgeldiniz!
Son güncelleme: 25.12.2016
-
Yeni Teknik Yazılar
Latte Panda İncelemesi
Turta IoT HAT İncelemesi
USB Gamepad Kullanımı
GPIO Kullanımı
VEML6075 UV Sensör Kullan...
-
İlgili Gruplar
.NET MF ve Gadgeteer FB Grubu
İst. IoT & Wearables Meet-up
-
 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.Copyright © 1999 - 2017, Umut Erkal. Bu materyal, "Creative Commons Public Licence" ile sunulmuştur.
Kaynak göstererek ve ücretsiz olarak, aynı şartlar altında paylaşabilir ve kullanabilirsiniz. | Kullanım Sözleşmesi